Belgisch Boomklimkampioenschap 2018 - Bonheiden, start over:

Dag(en)

:

Uur(s)

:

Minute(s)

:

Second(s)

Programma

Vrijdag 25 mei

douches en toiletten beschikbaar 24u/24u dit jaar

  • 9 – 12u registratie klimmers     Opgelet: te laat = niet deelnemen!
  • 9 – 12u registratie juryleden en logistieke medewerkers
  • 12u – 13u lunch
  • 13u -14u : rondgang bomen met klimmers en juryleden (verplicht)
  • 14u – 17u: gear check
  • 15u – 18u workshops (NL & FR) voor iedereen (vrijwilligers / klimmers / bezoekers)
    • erfgoed over toevallige vondsten op sites van waardevolle bomen
    • GDPR verordening
    • Drainjet demo
    • Zuigwagen demo
  • 19u30 avondmaal, voor iedereen (vrijwilligers / klimmers / bezoekers), tickets ter plaatse te koop op secretariaat tot 12u

Zaterdag 26 mei

douches en toiletten beschikbaar 24u/24u dit jaar

  • vanaf 6u30 ontbijt
  • 8u30 – 18u pre-selectie wedstrijd
  • 11u30 – 14u  broodjesmaaltijd beschikbaar
  • 19u30  aankondiging master klimmers aansluitend rondgang Masters
  • 20u00  avondmaal voor iedereen (vrijwilligers / klimmers / bezoekers), tickets ter plaatse te koop op secretariaat vanaf vrijdag.
  • 21u30 feest met life muziek

Zondag 27 mei

douches en toiletten beschikbaar 24u/24u dit jaar

  • vanaf 7u30 ontbijt
  • 9u – 15u Master event
  • 16u – 17u30 prijsuitreiking met bekendmaking winnaars
  • 12u – …   ploegen vrijwilligers ontmantelen systematisch de BK2018 site, sectie per sectie die vrijkomt (camping/gebouwen/pijlen langs de wegen/ bewijzering op de locatie / …)
  • 20u maaltijd enkel voor de afbouwploeg

Honden

Honden zijn op het domein “Kasteel van Zellaer”  welkom, maar enkel aan de leiband.

Honden zijn in het geheel niet toegestaan ​​in de gebouwen, zelfs aan de leiband. Met uitzondering van blindengeleidehonden.

Uitwerpselen van de hond moeten worden verwijderd door de eigenaar van de hond!!!

Reglement

De ISA regels van het ITCC  zijn van toepassing tijdens het BK 2018.

Rules Equipment Gear Check Instructions ISA

Daarnaast zijn er een aantal huishoudelijke regels die BAAs hanteert voor het BK 2018:

  • Enkel leden van BomenBeterBeheren of Arboresco kunnen als winnaars van het BK 2018 worden afgevaardigd naar het EK 2018 of het WK 2019. Je moet lid zijn van BomenBeterBeheren of Arboresco, op het moment van je online inschrijving als klimmer (bij inschrijving vink je namelijk aan of je lid bent of niet). Je lidmaatschap moet ten allerlaatste betaald zijn bij BomenBeterBeheren of Arboresco op 17 mei 2018.
  • Is er iemand, of meerdere, van de eerste 3 winnaars uit de master géén lid is van BomenBeterBeheren of Arboresco, dan komt een volgende uit de ranking (masters of daaropvolgend de preselecties) aan de beurt tot er 3 afgevaardigden zijn gevonden die als BomenBeterBeheren of Arboresco lid kunnen afgevaardigd worden naar het EK 2018.
  • Dezelfde procedure wordt gevolgd om één afgevaardigde aan te duiden om België te vertegenwoordigen op het WK 2019.
  • De klimmer die wenst deel te nemen als afgevaardigde van BAAs op het EK 2018 of WK 2019 moet de Belgische nationaliteit hebben, of minstens in België gedomicilieerd zijn, indien hij/zij niet de Belgische nationaliteit heeft.
  • De klimmer die wenst deel te nemen als afgevaardigde van BAAs op het EK 2018 of WK 2019 moet tevens ISA lid zijn. Je kunt je ISA lidmaatschap via BomenBeterBeheren of Arboresco betalen.

Pre-registratie als deelnemer

Er zijn 56 plaatsen voorzien om deel te nemen waarvan 18 plaatsen beschikbaar voor buitenlandse klimmers.

Wie geregistreerd is dient zich op vrijdag tussen 9 en 12u op het deelnemerssecretariaat in te schrijven om te kunnen deelnemen.

Reservelijst: Eens 56 namen geregistreerd zijn wordt een reservelijst aangelegd. Wie op de reservelijst staat kan deelnemen indien hij/zij zich hiertoe aangemeld heeft op het deelnemerssecretariaat op vrijdag tussen 9 en 12u én er om 12u voldoende vrije plaatsen zijn. Indien er meer kandidaten dan plaatsen zijn wordt de volgorde van registratie gehanteerd.

Inschrijvingsprijs:

  • Reeds ingeschreven aantal deelnemers 81%

Demo-open-ascent-event

Demo Ascent Event : 28 april 2018 (meer info) 

Inschrijven als vrijwilliger

Een kampioenschap organiseren betekent ook een zeer breed pallet aan taken die elkaar moeten aanvullen & opvolgen. We zoeken ook jouw hulp om ons hierbij een handje toe te steken. Taken zijn onder andere jureren, timen, opzetten wedstrijdbomen, de catering, opbouw tenten, secretariaat, afbouw event op zondagavond, enz.

Elk jaar zorgen de vele vrijwilligers ervoor dat het keer op keer een geslaagde editie is.

Wil jij je ook opgeven als vrijwilliger, vul dan dit formulier in.

Vrijwilligers registreren zich ter plaatse als ze toekomen in het secretariaat, waar ze hun taak zullen worden toegewezen.

 

 

 

 

Woensdag 23-05

douches en toiletten beschikbaar 24u/24u dit jaar

  • plaatsen BAAs wegwijzers langs toegangswegen
  • terreinvoorbereiding
  • installatie sanitair
  • bewijzering op de site zelf
  • organiseren van camping en standplaatsen voor slaapvoertuigen

Donderdag 24-05

douches en toiletten beschikbaar 24u/24u dit jaar

  • 8u briefing jury en technicians
  • opzetten omheining rond wedstrijdbomen
  • dood hout uit wedstrijdbomen verwijderen
  • installeren van de wedstrijdbomen
  • opbouw bar en cateringgedeelte
  • finetunen wedstrijdbomen
  • opbouw standen en sponsordorp
  • helpen op secretariaat

 

Vrijdag 25-05

douches en toiletten beschikbaar 24u/24u dit jaar

  • 14u briefing gear-check
  • opbouw standen en sponsordorp
  • helpen op secretariaat met registratie van klimmers en vrijwilligers
  • helpen bij gearcheck (indien kennis/relevante ervaring)
  • bar en catering

Zaterdag 26-05

douches en toiletten beschikbaar 24u/24u dit jaar

  • jureren wedstrijden
  • allerhande taken
  • maaltijden en drank bezorgen aan jury teams
  • helpen met catering voor bezoekers
  • hulp bij voorbereiden van avondfeest

Zondag 27-05

douches en toiletten beschikbaar 24u/24u dit jaar

  • idem als zaterdag
  • opbouw van podium voor prijsuitreiking, prijzentafel, enz.
  • na masterfinale systematische opruiming & afbraak van BK ’18 site, deel per deel dat vrijkomt; vervolgens hetzelfde na prijsuitreiking.

Het is de bedoeling om met zoveel mogelijk mensen de opkuis & opruiming af te ronden op zondag in de vroege avond. Vele handen maken het werk aangenaam voor iedereen, en zorgt dat eenieder voor het vallen van de duisternis voldaan huiswaarts kan keren!

Voor het afbouw-team alleen is nog een gratis warm avondmaal voorzien op zondagavond om 20u00, bereidt door de chefkoks van ‘Wood to Food’ zelf. Zo kan iedereen die het afbouwteam vervoegt, met gevulde maag huiswaarts keren.

Catering

Er zal voldoende spijs en drank voorzien zijn tegen democratische prijzen, vanaf donderdag tot zondagavond.

Overnachting

Meer info volgt.

Locatie

Zellaerdreef 1
2820 Bonheiden

Toegang met de wagen is tijdens het BTCC enkel mogelijk langs de Putsesteenweg,  rechtover de Vredesteinlaan.

GPS: kruising Putsesteenweg met de Vredesteinlaan – Bonheiden.