Select Page

Belgisch Boomklimkampioenschap 2024 - Brugge, start over

Day(s)

:

Hour(s)

:

Minute(s)

:

Second(s)

Programma

Vrijdag 31 mei

toiletten beschikbaar 24u/24u

  • 9 – 12u registratie klimmers ter plaatse    Opgelet: te laat = niet deelnemen!
  • 8 – 12u registratie juryleden en logistieke medewerkers
  • 12u – 13u lunch
  • 13u -14u30 : rondgang bomen met klimmers en juryleden (verplicht)
  • 14u30 – 17u30: gear check
  • 19u Maaltijd en gezellig samenzijn

Zaterdag 1 juni

toiletten beschikbaar 24u/24u

  • vanaf 6u00 ontbijt
  • 8u00 – 18u pre-selectie wedstrijd
  • 11u30 – 14u  broodjesmaaltijd beschikbaar
  • 19u  avondmaal (BBQ) voor iedereen (vrijwilligers / klimmers / bezoekers), reservatie via website vóór 20 mei
  • aankondiging master klimmers
  • 21u feest met live muziek – DUST

Zondag 2 juni

toiletten beschikbaar 24u/24u

  • vanaf 7u30 ontbijt
  • 8u30 rondgang Masters
  • 9u – 15u Master event
  • 16u head to head ascent
  • 17u – 18u prijsuitreiking met bekendmaking winnaars
  • 12u – …   ploegen vrijwilligers ontmantelen systematisch de BK 2024 site, sectie per sectie die vrijkomt (camping/gebouwen/pijlen langs de wegen/ bewijzering op de locatie / …)
  • 20u maaltijd enkel voor de afbouwploeg

Affiche BTCC 2024

Honden

Honden zijn welkom, maar enkel aan de leiband.

Honden zijn in het geheel niet toegestaan ​​in de gebouwen en tenten, zelfs niet aan de leiband. Met uitzondering van erkende hulphonden.

Op het terrein is er een hondenweide.

Uitwerpselen van de hond moeten worden verwijderd door de eigenaar van de hond!!!

Reglement

De ISA regels van het ITCC  zijn van toepassing tijdens het BK 2024.

Rules Equipment Gear Check Instructions ISA

Daarnaast zijn er een aantal huishoudelijke regels die BAAs hanteert voor het BK 2024:

  • Enkel leden van BomenBeterBeheren of Arboresco kunnen als winnaars van het BK 2024 worden afgevaardigd naar het EK 2024 of het WK 2025. Je moet lid zijn van BomenBeterBeheren of Arboresco, op het moment van je online inschrijving als klimmer (bij inschrijving vink je namelijk aan of je lid bent of niet). Je lidmaatschap moet ten allerlaatste betaald zijn bij BomenBeterBeheren of Arboresco op 1 mei 2024.
  • Is er iemand, of meerdere, van de eerste 3 winnaars uit de master géén lid is van BomenBeterBeheren of Arboresco, dan komt een volgende uit de ranking (masters of daaropvolgend de preselecties) aan de beurt tot er 3 afgevaardigden zijn gevonden die als BomenBeterBeheren of Arboresco lid kunnen afgevaardigd worden naar het EK 2024.
  • Dezelfde procedure wordt gevolgd om één afgevaardigde aan te duiden om België te vertegenwoordigen op het WK 2025.
  • De klimmer die wenst deel te nemen als afgevaardigde van BAAs op het EK 2024 of WK 2025 moet de Belgische nationaliteit hebben, of minstens in België gedomicilieerd zijn, indien hij/zij niet de Belgische nationaliteit heeft.
  • De klimmer die wenst deel te nemen als afgevaardigde van BAAs op het EK 2024 of WK 2025 moet tevens ISA lid zijn. Je kunt je ISA lidmaatschap via BomenBeterBeheren of Arboresco betalen.
Om alles vlotter te laten verlopen is het inschrijvingsformulier uitgebreid. Tijdens het inschrijvingsproces, heeft u ook de mogelijkheid om uw partner, familie, vrienden mee in te schrijven als zij wensen te overnachten, een ontbijt en of avondmaal willen nuttigen. Op het einde van uw inschrijving heeft u de mogelijk om online af te rekenen (hou uw bankkaart bij de hand). En krijgt u een bevestigingsmail.

Registratie als deelnemer

Er zijn 64 plaatsen voorzien om deel te nemen.

 

  • Aantal deelnemers reeds ingeschreven 100% 100%

Opgelet!  Wij hebben het maximum aantal reguliere registraties bereikt voor het BTCC 2024.  U komt op de reservelijst te staan, deelname is mogelijk mits aanmelden en voldoende vrije plaatsen.

Wie geregistreerd is dient zich op vrijdag tussen 9 en 12u op het deelnemerssecretariaat in Brugge in te schrijven om te kunnen deelnemen.

Reservelijst: Eens 64 namen geregistreerd zijn wordt een reservelijst aangelegd. Wie op de reservelijst staat kan deelnemen indien hij/zij zich hiertoe aangemeld heeft op het deelnemerssecretariaat op vrijdag tussen 9 en 12u én er om 12u voldoende vrije plaatsen zijn. Indien er meer kandidaten dan plaatsen zijn wordt de volgorde van registratie gehanteerd.

Inschrijvingsprijs:

Inbegrepen in het inschrijvingsgeld voor élke klimmer (t.w.v. 76€):
  • Lunch (6€) & avondmaal (18€) op vrijdag / ontbijt (6€) & lunch (6€) op zaterdag / feestmaaltijd (25€) zaterdagavond. Enkel de klimmers die ook op zondag meestrijden in de finale ontvangen eveneens ontbijt en lunchpakket op zondag.
  • Gratis water, koffie, thee voor klimmers overdag (op de dag dat ze zelf aan een wedstrijd deelnemen) ter beschikking bij de wedstrijdbomen.  Andere dranken zijn zelf te bekostigen.
  • Overnachting (15€) inbegrepen in inschrijvingsgeld: staanplaats voor eigen tent of slaapvoertuig. Toegang tot sanitair en douches is hierbij inbegrepen.  Eventueel bijslapende personen die géén deelnemende klimmer zijn dienen wél standaard toegangsbedrag 15€ te betalen als bezoeker, of 0-7€ als vrijwilliger voor gans weekend:  zie website bij onderdeel overnachting!

Onder andere dankzij het inschrijvingsgeld van de klimmers is het voor de organisatie mogelijk om de vele vrijwilligers gratis maaltijden en water/koffie/thee aan te bieden op de dagen dat ze voltijds meehelpen.

Inschrijven als vrijwilliger

Een kampioenschap organiseren betekent ook een zeer breed pallet aan taken die elkaar aanvullen & opvolgen. We zoeken ook jouw hulp om ons hierbij een handje toe te steken. Taken zijn onder andere jureren, timen, opzetten wedstrijdbomen, de catering, opbouw tenten, secretariaat, afbouw event op zondagavond, enz.

Elk jaar zorgen de vele vrijwilligers ervoor dat het keer op keer een geslaagde editie is.

Wil jij je ook opgeven als vrijwilliger, vul dan dit formulier in.

Vrijwilligers registreren zich ter plaatse als ze toekomen in het secretariaat, waar ze hun taak zullen worden toegewezen.

Om alles vlotter te laten verlopen is het inschrijvingsformulier uitgebreid. Tijdens het inschrijvingsproces, heeft u ook de mogelijkheid om uw partner, familie, vrienden mee in te schrijven als zij wensen te overnachten, een ontbijt en of avondmaal willen nuttigen. 

Woensdag 29-05

toiletten 24u/24u

 

  • opbouw tenten
  • plaatsen BAAs wegwijzers langs toegangswegen
  • terreinvoorbereiding
  • bewijzering op de site zelf
  • organiseren van camping
  • dood hout uit wedstrijdbomen verwijderen
  • opbouw tent
  • opbouw bar en cateringgedeelte

Donderdag 30-05

toiletten 24u/24u

  • 8u briefing jury en technicians
  • opzetten omheining rond wedstrijdbomen
  • dood hout uit wedstrijdbomen verwijderen
  • installeren van de wedstrijdbomen
  • finetunen wedstrijdbomen
  • opbouw standen en sponsordorp
  • organiseren van standplaatsen voor slaapvoertuigen
  • helpen op secretariaat

 

Vrijdag 31-05

toiletten 24u/24u

 

  • verdere opbouw standen en sponsordorp
  • helpen op secretariaat met registratie van klimmers en vrijwilligers
  • bar en catering
  • 14u briefing gear-check
  • helpen bij gearcheck (indien kennis/relevante ervaring)

Zaterdag 1-06

toiletten 24u/24u

 

  • jureren wedstrijden
  • allerhande taken
  • maaltijden en drank bezorgen aan jury teams
  • helpen met catering voor bezoekers
  • hulp bij voorbereiden van avondfeest

Zondag 2-06

toiletten 24u/24u

  • idem als zaterdag
  • opbouw van podium voor prijsuitreiking, prijzentafel, enz.
  • na masterfinale systematische opruiming & afbraak van BK ’24 site, deel per deel dat vrijkomt; vervolgens hetzelfde na prijsuitreiking.

Het is de bedoeling om met zoveel mogelijk mensen de opkuis & opruiming af te ronden op zondag in de vroege avond. Vele handen maken het werk aangenaam voor iedereen, en zorgt dat eenieder voor het vallen van de duisternis voldaan huiswaarts kan keren!

Voor het afbouw-team alleen is nog een gratis warm avondmaal voorzien op zondagavond om 20u00,  Zo kan iedereen die het afbouwteam vervoegt, met gevulde maag huiswaarts keren.

Maandag 3-06

toiletten 24u/24u

 

  • opruimen
  • coördineren gehuurde materialen
  • afbouw tent

Voor het afbouwteam dat op maandag verder werkt is er natuurlijk ontbijt voorzien !

 

Catering

Er zal voldoende spijs en drank voorzien zijn tegen democratische prijzen, vanaf vrijdag tot zondagavond.

Voor de vrijwilligers die de hele dag helpen, zijn hun maaltijden voorzien door BAAs vzw.

Overnachting

Wie in een tent of slaapvoertuig wenst te overnachten, kan dit terug. BAAs heeft hiertoe toestemming bekomen.

Wie gebruik wenst te maken van deze tenten & slaapvoertuigen zone kan zich op deze website tijdens zijn digitale inschrijving als klimmer / vrijwilliger registreren voor de pvernachtingszone en digitaal meebetalen. Ter plekke ontvang je dan bij aankomst je identificatie-item die jouw toegang tot de overnachtingszone legitimeert. Kostprijs standplaats: slechts 15€ pér persoon voor gans weekend, sanitair inbegrepen. Voor de laatbeslissers kan ter plaatse betalen ook nog in het secretariaat, op wandelafstand van de camping (in ruil ontvang je daar een identificatie-item die jouw betaling aantoont en toegang tot de camping verschaft).

Uitzonderingen op de bovenvermelde prijs van 15€ pér persoon voor gans weekend:

  • klimmers : kostprijs overnachting & gebruik sanitair: inbegrepen in inschrijvingsgeld
  • kinderen (< 15 j):  gratis
  • alle vrijwilligers : slechts halve prijs, dus 7 € pér persoon voor gans weekend.
    BEHALVE:
    • de vrijwilligers die inschrijven om ook op zondagavond tot 20u mee te helpen in het “afbouw” team, krijgen volledig gratis toegang. Idem voor het afbouw team op maandag.
    • ook de vrijwilligers die reeds vanaf de donderdagmorgen 8u00 meewerken, krijgen volledig gratis toegang.

Ontbijtbuffet (6€ per persoon per dag) is niet inbegrepen in de prijs voor overnachting.

Locatie

Ingang via Legeweg – tegenover woning “Legeweg 276” –  8200 Brugge, Sint-Andries

De Prange Weidedreef
8200 Brugge

 

Google Maps

Brugge

Foto Kasteel Heldenpark - 9900 Eeklo  - Belgisch Kampioenschap Boomklimmen - BTCC 2022
Logo Stad Brugge